måndag 12 november 2018

BOMBER OCH GRANATER.


Eller iallafall kanoner. Jag har jobbat på Lascaris war rooms som är lite av ett levande museum. Där man försöker få fram en känsla av hur dom hemliga tunnlarna var under andra världskriget. Det som jag har fått göra där är mestadels att få ner människor till tunnlarna och hjälpa till vid The saluting battery som finns ovanpå (Lascaris ligger 40m under marken eller 135 trappsteg neråt). Saluting battery är en plats vid the upper barracka garden i Valletta där dom skjuter av 1 kanon vid 2 tillfällen under dagen av ceremoniella skäl. Detta har varit en fantastisk upplevelse att jobba så nära historia och dela med sig av denna till alla besökare som har varit intresserade. Förutom jobb så har det varit mycket mat och mycket vila. Vädret har tydligen varit extremt dåligt den senaste tiden, men som Boråsare så är det bara att njuta av den "svenska sommaren". Men det bästa av hela resan har varit dom nya arbetskollegorna man har fått, när jag kom dit så var dom kollegor men när jag kom hem så var dom mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar