söndag 9 april 2017

Skönhetssalongen i Svenljunga!

På Relaxen finns det allt möjligt från topp till tå. Sola i solarium, ansiktsbehandlingar, massage, fotvårdvaxning, naglar, tatueringar, fransar, öron håltagning och mycket mer! Alla har utbildning inom sina områden och tar hand om kunden så väl att jag har lust att boka tid bara för den trevliga kundservicen.  
Varje morgon klockan 8 är det städning. Då är det dammsugning, skurning, tvätta solarierna och ser till att allting är på sin plats. Tar även hand om tvätten. Det går åt en del handdukar och jag måste vika dem på rätt sätt


Sedan har jag gjort lite olika saker som sätta prislappar på produkterna de säljer, handlat åt dem och målat nagellack på plast naglar. Jag har även ibland vart med och tittat på när de tar hand om sina kunder, så jag får lära mig en del. Jag hade dock inte alltid något och göra och eftersom att vi inte vet vad för praktikplats jag får i Italien så vet hon inte vad hon ska lära mig heller. Jag trivs jättebra där och de är sig själva vilket jag gillar väldigt mycket. Jag fick ta raster när jag ville och känner för att jag behövde det. Ett plus är att jag får gratis cola och godis varje dag :D 

Eftersom att jag inte vet om vilket område jag kommer hamna i, i Italien så vet jag inte vad jag ska jämföra mer specifikt. Men något jag kan jämföra med är arbetstider, arbetsuppgifter, kundkontakt, miljö...    
Den 23 mars var det event på kvällen som jag inte kunde va med på men jag hjälpte till med förberedelserna. Vi tog fram grejer och se till så att det såg till så att det skulle se snyggt ut. De hade även gjort efterrätter och tagit fram godis och sådant. Vi handlade drinkar och jag var ju naturligtvis bärhjälpen. 

de här tre veckorna trivdes jag jätte mycket och det är därför jag har blandade känslor men det ska bli väldigt spännande att snart få åka till Italien. 
//Louise   

För er som är intresserade av Relaxen så finns länken här! 




                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar