onsdag 19 april 2017

Praktik på Plantagen

Jag har praktiserat på Plantagen i 3 veckor. Plantagen är en blomsterbutik med inredning och lite annat. Varje dag var det nya saker jag fick göra och fick lära mig allt snabbt, saker jag fick göra var tex enda dagen fick jag rensa lagret från allt skräp och andra dagen fick jag hålla på med blommer och göra prislappar.

Det var hela tiden något nytt varje dag, mycket hårt jobb var det också. Mycket fysiskt jobb med tunga lyft och mycket promenader runt o runt i butiken.

Jag hade runt 4-5 jobb att göra åt gången och det var ibland svårt att hålla koll på allt som ska göras men när man kom igång så gick de som smör!.

Jag hade riktigt trevligt på Plantagen, Har träffat nya människor skaffat mig nya vänner och det var en grym upplevelse. Med både bra stunder och dåliga, det fanns roliga saker och mindre roliga under mina 3 veckor. Det bästa var nog att få arbeta två och två för då hade man någon att prata med och man fick hjälp med saker man inte visste.
Mindre bra var ju dom tunga lyften för att jag fick smärtor i ryggen och när jag klättra upp för en stege för att nå upp till toppen av hyllan för jag är sjukt höjdrädd. Tur att jag är kort och jordnära.

Vi ska jämföra Italien praktiken och Sverige praktiken och se hur annorlunda det kommer att vara och om våra förväntningar är som vi trodde.

1. Är det jämställt i Italien?
2. Hur behandlar dom nya människor på ett nytt jobb? (praktikanter från ett annat land)
3. Kommer språket göra det svårare att jobba?

Svaren kommer ni få reda på om någon vecka soo stay tuned! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar