fredag 7 april 2017



Hej.
Jag jobbar på Kulturhuset (Bio Folkan) i Skene som fastighetsskötare. En dag på praktiken börjar oftast med att jag får städa bion om det har varit filmvisning dagen innan. Sen är det frukost vid 9,00 till 9,30.
Sen efter frukost varierar arbetsuppgifterna. Alltifrån kratta löv till laga biofåtöljer och se så att filmerna funkar korrekt m.m.
Nya erfarenheter: Jag har lärt mig mycket nytt till exempel laga biofåtöljer och att använda datasystemet till bioanläggningen och sen hur man lägger in en nyckel och med nyckel menar jag en avkrypteringsnyckel (så att det går att se på filmen).    
Mina arbetstider är måndag till torsdag 7-16. Fredag 7 till 12
                                                     Intervju med Jonas
Jag intervjuade Jonas som är min handledare här på Kulturhuset.
Fördelar: Jonas tycker att det bästa med att jobba här är att det är ett omväxlande jobb. Många olika arbetsuppgifter, en dag är aldrig lik den andra.

Nackdelar: Sämsta med jobbet är att han får pendla till jobbet. Han har typ 35 km till jobbet. Och att det är ett ensamt jobb ibland. Annars så var det inget mer han kunde komma på.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar