måndag 12 november 2018

BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG

Hej alla läsare nu är det lite sent för min blogg då jag skulle skrivit den vecka 2. Men vad är det man brukar säga? bättre sent än aldrig right? 

Men iallafall min resa till Malta har vart som en bergochdalbana i både humör och intresse. Min praktik har vart helt okej då mina kollegor var jättebra och välkomnande så jag har känt mig bekväm där. Dock så var praktiken inte så rolig för mina uppgifter var väldigt tråkiga och monotona. 

Sen utöver min praktik så har jag sökt jobb på egen hand nere i Malta och jag fick svar några dagar efter jag hade sökt. Som svar fick jag att dom ville ha en telefonintervju som sen ledde till en skypeintervju och sen fick jag möta dom face to face på deras anläggning. Nu väntar jag på svar från dom ifall jag får jobbet eller inte. Under denna tid av intervjuer och väntan har jag varit så nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Själva grejen att bosätta sig där som första flytt låter så läskigt, men dock så verkar det jättespännande. Ifall jag får jobbet och bosätter mig där så är planen att vara där åtminstone ett år till att börja med.

I våra lägenheter har det inte heller vart frid och fröjd då man placeras i lägenheter med främlingar som man knappt vet vilka det är, men det blir både bättre och sämre med tiden man lär känna dom.
Jag själv var väldigt nöjd med min lägenhet då jag trivdes och kom överens med alla i lägenheten, men det fanns alltid småsaker som störde sig på något väldigt.

Den största utmaningen i allt detta var inte praktiken utan att det var att bo så tätt inpå varandra och självklart uppstod konflikter som både påverka alla och splittra gruppen oavsett om man var involverad i allt eller inte. Jag var dock inte involverad i dramat och försökte hålla mig utanför så att jag kunde fokusera på mig själv och min resa.

Jag rekommenderar detta projekt för dig som känner sig kluven och vet inte vad du ska göra med livet. För denna resa hjälpte mig mer än vad jag kunde tro.

Ciao Bella! - Nocke 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar